Wednesday, February 24, 2010

HANTARAN BELANJA KAHWIN sama macam JUAL PUKI ANAK

Dara Zaman Modern - menggambarkan betapa murahnya maruah seseorang dara dizaman millenium terkini. Dengan pelbagai theory memberi sebab musabab kenapa dan mengapa terjadinya gejala2 sex bebas hinggakan mengakibatkan lambakan aktiviti 'buang bayi'. Macam2 sebab musabab dgn pelbagai macam kesalahan dan kesilapan kejahilan (disegi ajaran & didikan agama) disabitkan ...... dengan menuding jari kepada mak-bapak.
Gejala lambakan pembuangan bayi (aktiviti 'buang bayi') yg kian menjadi2 ni cukup tidak menghairankan sama sekali..... akan tetapi ianya paling amat mengAIBkan sama sekali. Sungguh memalukan ..... Memalukan bangsa Melayu ... memalukan agama Islam sendiri. Cuma yang paling amat menghairankan adalah semuanya dilakukan oleh orang2 kita Melayu jugak. Jarang kita dengaq bangsa lain (bukan Melayu juga bukan Islam) buat kerja tu (iaitu membuang bayi) dimerata ceruk hinggakan dalam tong sampah, longkang semua telah dilakukan oleh anak bangsa Melayu kita yg berugama Islam pulak tu!
Bagi aku .... kesilapan utama kita (masyarakat kita yg Melayu ni) adalah .... kebanyakan (99.99%) lebih kepada memperdagangkan dara anak2 dara mereka (dengan lebih tepat dan mudah cakap - MENJUAL PUKI dalam bentuk HANTARAN BELANJA KAHWIN YG TINGGI) ....... kalau dulu2 hantaran belanja makan jumlah sekadar Ringgit: Seribu Serba Satu sahaja ..... TAPI itu dulluuuuuu ......... La..La..ni kalau tak puluh-puluh ribu ringgit hingga mau meningkat ke ratusan ribu dek kerana asyik nak berlawan berlumba2 dgn puak2 artis yg rata2 untuk mengikut jejak langkah Tok Siti yg telah menjaja akan jumlah belanja hantarannya yg memakan jumlah yg sungguh mewah walaupun dikatakan sederhana. Apa pula lagi dgn menayang dan menunjuk2 akan kemeriahan majlis persandingan nikah kahwin yg mengalahkan puteri dari kayangan lagi, dgn duda idamannya itu.
Pembeli2 puki (anak2 teruna - bakal2 suami) dizaman modern kini ramai yg tak mampu dek kerana letak harga mak-bapak akan harga2 puki (anak dara mereka). Jadi terpaksalah menunda akan niat dan hajat mereka untuk melamar dan meminang dan seterusnya mengahwini dara idaman mereka tu. Dalam proses penundaan itu maka terjadilah kejadian yg tak dingini ... tapi masing2 terlampau punya teringin dek 'nafsu yg tidak dapat terkawal' mereka .... maka terlanjurlah jadinya .... dek kerana nafsu ghairah yg melonjak2 membuak2 sehingga terjadinya lagi satu unsur 'kejadian big bang' yg berciri kecil ... akan tetapi BESAR IMPAKnya.

No comments:

Post a Comment